Schwäbische Sprüche (zum Großteil übernommen von der sehr schönen Seite http://www.dampfwalze.eu/?q=node/16

… über die Frauen (über d’ Weiber)                  [Ton]

Schwarze Küah geant au a weiße Milch

Äußerliches hat oft nichts zu sagen

Do hend au scho schenere Mischd glada

abfälliger Ausdruck über die Optik einer Frau

Mit dera könnt mr Riegelwänd neischmeißa, dia dät no froga, mo's bocklat

Stellungnahme des Schwaben zur Intelligenz einer Frau

Dera kaschd onderwegs d'Schuah ausziah

besonders langsames weibliches Wesen

Dui ischd au net hälenga uf dr Welt

wenn eine Frau sehr laut bzw. auffällig auftritt

Au a alte Goiß schleckt no gern Salz

auch eine ältere Frau hört noch gerne Komplimente

s' geit bloß zwoi guete Weiber uff dr Welt: de oi isch gstorba ond de ander fendt mr nemme

pauschale Aussage des Schwaben zur Weiblichkeit

A hausigs Weib isch de beschd Sparkass'

eine sparsame Frau ist ein Garant für Wohlstand

Dui hot därfa au koin Brotloib ommasonscht essa

wenn eine Frau gleich nach der Hochzeit schwanger wird

Dui hengt da Kutter bais raus

wenn eine Frau einen tiefen Einblick in die Oberweite gewährt

Se sieht aus wia a vorloffener Bachstoikäs'

wenn eine Frau eine unförmige Figur hat

Dui hot's scheener wia a Katz

wenn eine Frau einen guten Ehemann erwischt hat

Dera ihr hongrigs Gfräs

wenn eine Frau schlechtes Essen kocht

Dui hanget do dren wia a Meahlsack

wenn eine Frau unpassende Kleider trägt

Se hot a Herzle wia a Meisle a Fauscht

wenn eine Frau etwas flachbrüstig ist

Dui gucket wia d'Gees, wenns donnret

wenn eine Frau einfältig dreinschaut

Dui hot Fiaß wia Saustallpfoschda

wenn eine Frau dicke, unförmige Beine hat

Nix gega dia Fiaß, aber Gurga keret en's Fass.

die andere Meinung zu Frauenbeinen

s'geit bloß oi Beißzang uff dr Welt - aber jeder moint, er häb se dahoim

(hier verweigere ich den Kommentar !!)

Hier noch ein ein Zungenbrecher sowie eine Anekdote zum Thema "Weib":

Hitze het se sait se häb se ond in dr Nacht so schwitza miast se sait se däd se

… über die Männer     [Ton]

Der schwäbische Mann ist schaffig, sparsam und "unfehlbar". Genaugenommen ist er das i-Tüpfelchen der göttlichen Schöpfung.

Der wär erscht recht, wenn mr'n oba ond onda absäga ond no d'Mitte wegschmeißa dät

entbehrt wohl jeglichen Kommentars

der isch so domm wia dr St. Neff uff dr Bruck - deam hend d'Spatza ens Fiedle gnistet, ond gmerkt hot er's erst, mo de Jonge ausgfloga send

sagt man von einem, der nicht der Hellste ist

Der dät sich für fenf Pfennig a Hebeisa em Arsch abrecha

sagt man über einen, der extrem geizig ist

Deam goht dr Soifasiader uff

der Schwabe hat eine "Erleuchtung", ihm geht ein Licht auf

Der lachet bloß em Keller, wenn's neamrd sieht

wenn ein Mann nie offen und herzlich lacht

Der isch au liabar do, mo ma schau gschafft hot aber noit gvespert

sagt man, wenn einer besonders faul ist

Der ka koi Goiß bocka lao

der ist sehr arm

Der hot guat glada

der ist stockbesoffen

Der isch wia a Furz en dr Latern. Der leichdad kuarz uff, no stenkt r

ein eingebildetes männliches Wesen

So a Geesdreckziager

Einer der es besonders genau nimmt

Hier noch eine kleine Episode, die eindeutig die Intelligenz des Schwaben unterstreicht:
Da fragte eine Ebinger Wirtin ihren Stammgast: "Gottlieb, wo kommschd her?" Der verärgert: "Jetzt ben I extra wega dera Fliederblüt' noch Haigerloch gfahra. Komm I do no, was gsiin-ne? Nix als lauter Zirenga!"

… Über Beamte   [Ton]

Deam sei Oi hot zwoi Dotter

sagt man über einen neunmalklugen Beamten

Dean soicht koi Hond mai a

verachtenswerter Beamte

Kerle, wenn du so lang wärsch, wia da domm bisch, no kenndesch'd aus dr Dachrinn saufa

ausfällige Meinung über einen besonders "klugen" Beamten

a Kerle wia em Heiland sei Gaul

ein Esel (Jesus ritt auf keinem Pferd sondern einem Esel)

Allerlei   [Ton]

Ma ka it scheißa ond Kraut hacka

man kann keine zwei Dinge zugleich tun

Viel rutscha geit baise Hosa

es ist nicht gut, die Stelle oft zu wechseln

I halt mi do raus - no komm-e en nix nei

ich äußere mich nicht dazu

Magschd du mi, em Fall i di mega dät ?

ein Heiratsantrag

Jetzt isch no Hai gnuag honda

jetzt reichts, die letzte Ermahnung

Hendersche-für isch au gfahra

sagt man, wenn jemand etwas verkehrt gemacht hat

Der hot iber da Jordan nomguckt

gerade nochmal mit dem Leben davongekommen

Bei dene sprenget Mäus' mit bluadige Zehanägel d'Stiag nuff ond ra

wenn jemand bettelarm ist

Do hot's Fiedle s'Bronza glernt

wenn jemand Durchfall hat

Do muasch halt faife grad sei lao

da muß man nachsichtig sein

s'ganz Johr krank - ond an Martini erscht koi Leich

wenn jemand wehleidig oder kränkelnd ist

Moscht muasch mega, wenn da Moscht mogsch, mogsch au mi

Voraussetzung für eine Frau, die sich mit einem Schwaben einläßt

"So ebbas Ausgloffes, do kosch nemme!"  

Das sagte ein Schwabe angesichts des sehr großzügigen Dekolletes einer Dame

"Mr ko scho an Haufa Geld s'Klo nascheißa !" 

Kommentar eines Schwaben, nachdem er in einem Nobellokal gespeist hat

 

No a’ paar Witz’:

Wir Schwaben gehören zu jenen Menschen, die trotz aller schwäbischer Pietät - oder gerade deshalb - über sich selbst lachen können. Vielleicht ist dies der Grund, dass es sehr viele Schwabenwitze gibt, in denen sich die "Bauernschläue" bzw. die "Gnitzheit" von uns Schwaben spiegelt. Geprägt sind diese Schwabenwitze fast immer von der schwäbischen Pietät.
Hier ein paar Schwabenwitze:

Dr Wengert (Weinberg)
Ein Wengerter (Weingärtner) hat seinen verunkrauteten Wengert (Weinberg) wieder in Ordnung gebracht. Als der Dorfpfarrer vorbeikommt sagt er:
"Da sieht man was mit ihrer und Gottes Hilfe geleistet worden ist."
Darauf der Wengerter:
"Do heddad se amol den Wengert seha solla, wo's onser Herrgott no alloi bewirtschaftet hot".

Ochsa ond Engel
Einmal in einem Juni ist ein schwäbischer Bauer mit seinen zwei Ochsen auf dem Feld als plötzlich ein Gewitter heraufzieht. Schnell will er noch den halbvollen Heuwagen trocken nach hause fahren. Er nimmt die Peitsche und treibt die Ochsen an mit dem Satz
"Dem do oba will es schau zeiga".
Da fährt ein Blitz herab und haut die beiden Ochsen tot, den Bauern leicht bedäppert um. Als der Bauer wieder aufsteht und sieht, was passiert ist, ballt er die Faust gen Himmel und schreit:
"Jetzt soll aber au onsrem Herrgott sei beschts Paar Engel verrecka."

Schees Weib
Ein Schwabe heiratet. Zur Hochzeit hat er alle seine Arbeitskollegen eingeladen.
"Ha no" sagt einer von ihnen, "do hosch dr aber a saubere ausguckt".
Worauf der Schwabe antwortet:
"Worom hätt i au a wüschte heirata solla ? A schene frißt au net meh !"

Dr Brotlaib
"Des Brot isch ja hart wia Schdoi ! So ebbas ka mr doch nemme beißa" sagt der Bäckerlehrling zum Meister. Darauf der Bäckermeister:
"Halt's Maul. Dr Napoleon hätt b'schdemmt mit Wonne neibissa, wenn'rs auf'm Rückzug vo Russland g'habt hätt!"
Sagt der Lehrling: "Des glaub i gern, da isch's beschdemmt au no frisch g' wea".

Biblische Gschicht
Im Konfirmantenunterricht fragt der Pfarrer biblische Geschichte ab.
"Wir reden jetzt von Moses, der die Israeliten aus Ägypten geführt hat. Wer war denn die Mutter von Moses ?"
"Des isch am Pharao sei Tochter gwäa."
"Dommer Kerle, des war doch ned dem Moses sei Mutter! Dem Pharao sei Tochter hot doch bloß beim bada da Moses em Binsakörble gfonda !"
"Oh je, Herr Pfarrer, so sait Dui halt"

Mei Sach, Dei Sach !
Sonntag. Kirche und Frühschoppen sind vorbei. Die Bäuerin empfängt ihren Bauern:
"Bauer, d'Leut saget, du häddescht ebbes mit onserer Magd."
"Desch mei Sach"
"D' Leut saget aber au, d' Magd kriagt a Kendle vo dir"
"Desch ihr Sach"
"No gang i ens Wasser ond breng mi om !"
"Desch Dei Sach !"

A Hergott's Schpässle
Ein besoffener Schwabe geht über einen Steg und begegnet der Gefahr mit einem Stoßgebet an den Schöpfer:
"O du liaber Hergott, lass me no guet iber dui Bruck komma en meim Balla !"
Kurz vor dem rettenden Ufer überkommt den Schwaben der Übermut:
"Liaber Gott, s' wär au ohne di ganga".
In diesem Augenblick stolpert der Schwabe und hagelt in den Bach. Er schüttelt missbilligend den Kopf:
"Liaber Gott, du kosch au gar koi Schpässle vertraga."

Dr arm Doktor
Mitten in der Nacht wird der Doktor zu einer Patientin gerufen, einer recht vermögenden Witwe, die viel Zeit hat, sich ihre Krankheiten einzubilden und den Doktor wegen jedem Dreck kommen läßt.
Der Arzt untersucht sie und sagt schließlich:
"Hent se ihr Teschtament scho gmacht."
"Ja om Gottes Willa, isch's denn so schlemm ?"
"Mr woiß nia. Am beschda wär's, wenn se glei da Notar ond zwoi Zeiga komma lassa dädad."
"Da Notar ? Isch's denn wirklich so schlemm ?"
"Ja vo mir aus au glei da Pfarrer komma lassa, i will doch ned dr oinzig Sempl sei, den wo sie heut Nacht onötig aus em Schlof grissa hent !"

Schwäbischer Pietismus
Der Maurer Karl Holzapfel ist vom Gerüst gefallen und tot. Seine Frau soll von dem Unglück möglichst schonend benachrichtigt werden.
Also macht sich einer der Kollegen auf den Weg zum Haus der Holzapfel's und schellt an der Türe. Als oben ein Fenster aufgeht fragt er:
"Sind sie die Witwe Holzapfel ?"
"Noi - I ben d' Frau Holzapfel !"
"Wetta dass ??"

D' Schdrossaboh
"Send Sia grad eigschdiga" fragt ein Schaffner einen weiblichen Fahrgast.
"Freilich - oder moinet Sia vielleicht, i sei en dem Waga uf d' Welt komma ?"
"Noi - so alte Karra hent mir nämlich net !"

Dr Rossbolla
Zwei Marktweiber geraten in Streit. Zuletzt langt die eine auf den Boden, findet einen frischen Rossbollen und schmeißt ihn der anderen in's Maul.
"So!" nuschelt da die andere.
"Der bleibt drenn bis d' Polizei kommt"

Dr Briafträger
Ein Briefträger stürzt bei Glatteis vom Fahrrad und die ganzen Briefe liegen verstreut auf dem Boden.
Kommt zufällig der Ortspolizist vorbei und sagt schadenfroh:
"Gibt's bei dr Boschd no meh so Dackl ?"
Darauf der Briefträger:
"Noi - Älle andere send bei dr Polizei !"

Dr Neckar
Fragt ein Berliner einen Schwaben:
"Sagen Sie mal, wenn ich hier runterfahre, dann ist doch da unten der Neckar, wa?"
Darauf der Schwabe:
"Freilich, aber der isch au do, wenn Sie net nonderfahret!"

Dr Reiter
Ein reitunkundiger Schwabe besteigt einfach ein Reitpferd, das mit ihm durchgeht.
Ein anderer Schwabe sieht dies und ruft: "Woná so eilig ?"
Antwort: "Was woiß denn i ?"

Dr Hals
Mutter: "Do komm her, Gustävle, ond lass dr dein dreckiga Hals wäscha. Noh därfschd au morga mit dr Groaßmuader spaziera gaoh, wenn's Wetter schö isch."
Gustävle: "Jo gell. Ond wenn's morga reagnet, noh stand-e do mit meim frisch gwäschena Hals !"

S' Fässle
Ein Schwabe liegt im Sterben und bittet sein Weib, ihm doch noch ein Krügle von dem extraguten Wein aus dem Fässle ganz hinten im Keller zu bringen.
Weib: "Aber Gottlieb, des Fässle he-mr doch no gar et ogschdocha. Des wär jo schad jetzt. Do hosch a Glas Wasser, ond jetzt bhilfschd de eba vollends so nom."

S' Kämmerle
"Geh in dein Kämmerlein und bete !" sagt der Pfarrer zu einem Schwaben, der im Sterben liegt.
"Jo, Scheiße, Herr Pfarrer" sagt der Schwabe, "do send d'Zwiebl dren !"

Dr Pabst
Ein Schwabe wird beim Papst angestellt. er hat die würdevolle Arbeit den hohen Geistlichen jeden Morgen um 6 Uhr zu wecken. Er klopft.
"Guten Morgen Eminenz es ist 6 Uhr und über der ewigen Stadt scheint die Sonne".
"Danke mein Sohn der Herr und ich wissen es bereits."
Schwabe stutzt weil alles dicht veriegelt ist und kein Lichtschein hereindringt.
Am anderen Morgen. Er klopft an. "Guten Morgen Eminenz es ist 6 Uhr und über der ewigen Sadt regnet es."
"Danke der Herr und ich wissen es bereits". Schwabe stutzt erneut. Will es nun genau wissen.
Am nächsten Tag. Er klopft an. "Guten Morgen Eminenz es ist 6 Uhr und über der ewigen Stadt scheint die Sonne."
"Danke der Herr und ich wissen es bereits".
"An Scheissdreck wisset ihr zwoi. Neine ischs, on draussa rägnets dass Katza haglat!"

Sackratten
Ein Australischer Bauer besucht eines Tages einen schwäbischen wortkargen Bauern.
Er fragt:
"Habt ihr auch Kühe?" "Jo"
"Habt ihr auch Schweine?" "Jo"
"Habt ihr auch Schafe?" "Jo"
"Habt ihr auch Kängurus?" "Ha?? was isch au des?"
Antwort: "Das sind Tiere die sich auf den Schwanz setzten können."
"Ha jo des hen mir au" lacht der Bauer, "abr mir sagat Sackratta dazua!"